Velkommen til bloggen min.

Jeg skriver om stort og smått som skjer i magedansverdenen: kurs, forestillinger, alt som er knyttet til magedans på ett eller annet vis. Her er det litt av hvert for alle mageinteresserte damer! Følg bloggen på e-mail, så får du vite alle ting du trenger å vite om Oslos magedans scene.

Welcome to my blog about belly dance. You will find information about classes, shows, anything that is (remotely) connected to belly dance. Enjoy!

torsdag 10. mars 2011

Kursstart på Navlen

På tirsdag starter neste semester på Hildes magedansskole. Jeg håper på fulle kurs og flinke og glade elever som koser seg med dansen.

Ny kursstart betyr nye elever, også elever som begynner hos meg etter å ha gått på kurs hos andre lærere tidligere. Jeg ser den samme situasjonen hver gang: Ting jeg tar som en selvfølge at man har hørt om og kanskje til og med behersker etter et nybegynnerkurs hos meg, har elever fra andre lærere kanskje aldri hørt om en gang, selv om de har danset i flere år. Alle lærere har sine metoder, og sine kjepphester i undervisningen, slik at elever kan bli forvirret når de begynner hos en ny lærer. "Hvorfor sier du sånn og sånn, når hun sa at det skal være sånn og sånn?"

Jeg er svært glad for alle elever som finner veien til mine kurs, men jeg lurer på om jeg skal innføre et 2-timers "innføringskurs i Hildes teknikk" som nye elever må ta før de begynner i vanlige klasser? Da kan jeg effektivt få jobbet med akkurat mine kjepphester, slik at de nye elevene er forberedt på hva som venter dem i klassen. Og forvirringen kan minimeres så mye som mulig.

Mine kjepphester?
-Hale ned!
-Bekken opp!
-Magnet mellom lårene!
-Magen inn!
-Brystkasse opp og litt frem!
-Slapp av i skuldrene!
-Smil!

For å nevne noen.....

2 kommentarer:

  1. Dette har jeg hørt noen ganger ja.. ) Må også nevne at det der var ett utrolig flott bilde !

    SvarSlett
  2. Takk! Ser du hva løshår kan utrette! Synes fortsatt du skal sikre deg krøllene mine.... har nettopp bestilt nye krøller selv, men i en mørkere nyanse.

    SvarSlett