Velkommen til bloggen min.

Jeg skriver om stort og smått som skjer i magedansverdenen: kurs, forestillinger, alt som er knyttet til magedans på ett eller annet vis. Her er det litt av hvert for alle mageinteresserte damer! Følg bloggen på e-mail, så får du vite alle ting du trenger å vite om Oslos magedans scene.

Welcome to my blog about belly dance. You will find information about classes, shows, anything that is (remotely) connected to belly dance. Enjoy!

onsdag 30. mars 2011

Al Raqassa numer 5

Anita Kjeverud, artikkelforfatter i Al Raqassa
Nå holder jeg på med Al Raqassa nummer 5, mangler bare et par sider før det kan sendes i trykken. Anita Kjeverud har hovedartikkelen i dette nummeret også, med en meget interessant artikkel om orientalisme og jakten på det autentiske i dansen. Jeg presset artikkelen på min fotballgale mann i pausen i en kamp mellom Madrid og Barcelona, og han fikk faktisk ikke sett 2. omgang. Han ble rett og slett helt oppslukt av artikkelen, og glemte rent at han var midt i en kamp. Det er sjelden kost her i huset.....

Det er fortsatt mulig å kjøpe abonnement. For den nette sum
av 350 kr får du et lekkert blad i fargetrykk, 4 ganger i året. Jeg mener bestemt at dette bladet er et must for alle magedansinteresserte damer! Du kan lese om stilarter, kjente dansere, ulike sider ved arabisk kultur og mye, mye mer.

Jeg har fått et par leserbrev denne gangen. Har du kommentarer til en artikkel? Ris eller  ros? Send meg et lite leserbrev, og få meningen din på trykk!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I am working on Al Raqassa number 5. I need to fill in a few pages before I can send the magazine to the print shop. Anita Kjeverud is the author of the main article in this issue of the magazine. She has written a very interesting article about orientalism and trying to achieve authenticity in belly dance. I forced my football loving boyfriend to read the article in the break in a very exiting game between Madrid and Barcelona, and he never made it to the second half. He was all caught up in the article, and forgot about the game. That doesn't happen often.......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar