Velkommen til bloggen min.

Jeg skriver om stort og smått som skjer i magedansverdenen: kurs, forestillinger, alt som er knyttet til magedans på ett eller annet vis. Her er det litt av hvert for alle mageinteresserte damer! Følg bloggen på e-mail, så får du vite alle ting du trenger å vite om Oslos magedans scene.

Welcome to my blog about belly dance. You will find information about classes, shows, anything that is (remotely) connected to belly dance. Enjoy!

onsdag 16. mars 2011

Godt i gang med første uke av nye kurs

Det er helt utrolig hvor stiv og støl man blir etter en liten ukes pause i dansen. Som ikke en gang var en ukes pause, fordi jeg underviste flere privattimer i løpet av uken, og forberedte meg  på denne ukens kursstart.

I dag startet trinn 5, og jeg har laget et opplegg for å få trent kondis. Trenger det visst selv også, så jeg i speilet, der jeg danset med hektisk røde kinn og svetten rennende i strie strømmer. Det er deilig å få litt treningseffekt av dansen, på lavere trinn er det ikke først og fremst kondisen som får kjørt seg.

Overgangen til trinn 5 er stor for elever som kommer fra trinn 4, tempoet og nivået er nelig betydelig høyere på trinn 5 enn på trinn 4. Jeg håper de nye elevene tar mitt ord på at det hjelper å repetere, og at selv om det virker litt overveldende første kveld, vil man føle at man får kontrollen i løpet av kurset. Så, ingen grunn til panikk! Det kommer til å gå helt utmerket!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar