Velkommen til bloggen min.

Jeg skriver om stort og smått som skjer i magedansverdenen: kurs, forestillinger, alt som er knyttet til magedans på ett eller annet vis. Her er det litt av hvert for alle mageinteresserte damer! Følg bloggen på e-mail, så får du vite alle ting du trenger å vite om Oslos magedans scene.

Welcome to my blog about belly dance. You will find information about classes, shows, anything that is (remotely) connected to belly dance. Enjoy!

mandag 31. oktober 2011

Helgekurs i Ørnes

Meløyfergen ankommer kaia i Ørnes.
Jeg er kommet hjem etter å ha holdt kurs i Ørnes to og en halv timers busstur sør for Bodø
i helgen. Det var en veldig flott helg på så mange måter. Jeg er selv halvt nordlending, og den nordnorske delen av meg blir veldig glad og tilfreds når det summer nordnorsk rundt meg, fra buss, cafe og over alt. Og landskapet i Nord Norge er fantastisk vakkert, Nordmarka kan ikke helt konkurrere mot ville fjell og smale fjorder....

Er et noen som lurer på hva de skal legge ferieturen til sommeren, kan jeg absolutt anbefale å kjøre kystriksveien langs Helgelandsskysten! Og husk å stoppe på den knallkoselige cafeen ved hotellet i Ørnes. Et nydelig, gammelt gult hus som ser ut som det hører til i en Hamsunroman.

Ørnes er ikke verdens største sted, men hele 16 damer fant veien til helgens kurs. De var veldig flinke og veldig disiplinerte, og lærte MYE på kort tid. Jeg er virkelig imponert over innsatsen. Kurset kom i gang på initiativ fra kommunen, som har et friskvernsprogram hvor de prøver å få folk i bevegelse. Et veldig godt kommunalt tiltak. Magedans på blå resept!

Veldig flinke damer!
Jeg liker godt å holde helgekurs rundt i landet, men samtidig er det litt frustrerende. Jeg ser at damene synes det er morsomt, og gjerne vil fortsette, men så må jeg reise fra dem. Jeg får alltid lyst til å være igjen og begynne med fast undervisning over en lengre periode. Det går selvfølgelig ikke, så jeg håper at en ildsjel setter i gang med regelmessige treninger, og at jeg kan komme tilbake igjen om ikke alt for lenge og fortsette der jeg slapp.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------
I have returned back from teaching a weekend workshop in Ørnes, in the coast of northern Norway. It was a great weekend in so many ways. Northern Norway is absolutely beautiful, with it's wild mountains and narrow fjords. If you wonder where to spend your summer vacation, I can definately recommend to drive the costal high way in Helgeland, it is stunning. And remember to make a stop at the little cafe by the hotel in Ørnes. They have great cakes and it looks like a house from a novel by Knut Hamsun.
Ørnes is a small town, but 16 women made their way to my workshop. They were working very hard, and did very well. I am so impressed. The workshop was arranged by the county, as part of their "being active" campaign. I like that, they write their inhabitants a prescription of belly dance!
I enjoy travelling the country, giving weekend workshops. At the same time I find it a little bit frustrating. I see that the ladies like the dance, and that they want to continue dancing, but then I have to leave them. I always want to stay for a long period of time, to continue teaching. This is of course impossible, so hope someone will take responsibility and gather every one for group training after I leave, and that I can come back for another workshop soon.

6 kommentarer:

  1. Dette liker jeg! God reklame for Helgelandskysten og Nordland! Strengt tatt e ikke Ørnes på Helgeland, men som god helgelending adopter eg dem gjerne, det e så nære :D Flotte damer også :D

    SvarSlett
  2. Vi får se litt stort på det..... Nord Norge er det i hvertfall og det er fantastisk vakkert!

    SvarSlett
  3. Helgelandskysten er no utrulig fin, og tar en kystriksveien videre så har en no muligheten til å komme innom Ørnes og. Flott reklame for Nord Norge er det i allefall !!
    Var faktisk noe lignende opplegg gjennom folkeuniversitetet som fikk denne dama i gang med orientalsk dans. Og sammen med en del ildsjeler håper jeg nu vi får opp interessen for dansen i min sin by og :)
    Ønsker deg en flott mandag og ei hærlig uke
    Klem fra Siv

    SvarSlett
  4. Flott innlegg fra nord norge. Jeg har linket til det og bloggen din i mitt siste innlegg:)

    SvarSlett
  5. Magdans skulle varit på blått recept, helt klart!! Något för NAV att jobba fram. ;-)

    SvarSlett
  6. Strengt tatt ligger Meløy geografisk sett i Helgeland og administrativt sett i Salten. Helgeland grenser til Salten på Kunna, så jo, Ørnes ligger i Helgeland. Så det så :)

    SvarSlett