Velkommen til bloggen min.

Jeg skriver om stort og smått som skjer i magedansverdenen: kurs, forestillinger, alt som er knyttet til magedans på ett eller annet vis. Her er det litt av hvert for alle mageinteresserte damer! Følg bloggen på e-mail, så får du vite alle ting du trenger å vite om Oslos magedans scene.

Welcome to my blog about belly dance. You will find information about classes, shows, anything that is (remotely) connected to belly dance. Enjoy!

tirsdag 4. oktober 2011

Madjensi på trinn 6

Foto: Jan Robert Williamsen
Neste semester, (17. oktober - 8. desember) er rett rundt hjørnet. På trinn 6 skal vi jobbe med en madjensi. Den er ca 5 minutter lang, den inneholder litt balday, saidi og khaligi. Den inneholder IKKE en lang shimmy sekvens.
Jeg begynte å koreografere i dag. Jeg har slitt litt med en madjensi-angst en stund, og følt at madjensier og jeg ikke går helt godt sammen. Men nå er jeg i gang, og foreløpig tror jeg at dette skal bli fint! Kanskje jeg kan pakke bort madjensi- angsten for godt?

Bli med på kurs, og kos deg med slør, flyt og tunge hofter!


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

We will work with a madjensi in level 6, starting October 20th. It is about 5 minutes long, and it contains some balady, saidi and khaligi. I have suffered a bit from madjensi anxiety for a while, and I was dreading making a madjensi piece. Now that I started choreographing, I feel good, and I think it looks good. So far. Maybe it is time to expel the madjensi anxiety from my life for good?
Join me in class, and enjoy veil work, flow and heavy hipwork.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar