Velkommen til bloggen min.

Jeg skriver om stort og smått som skjer i magedansverdenen: kurs, forestillinger, alt som er knyttet til magedans på ett eller annet vis. Her er det litt av hvert for alle mageinteresserte damer! Følg bloggen på e-mail, så får du vite alle ting du trenger å vite om Oslos magedans scene.

Welcome to my blog about belly dance. You will find information about classes, shows, anything that is (remotely) connected to belly dance. Enjoy!

søndag 10. april 2011

Danseoppdrag på Oslo International School

Godt hektet magedanserinne
Jeg var på dansejobb i går kveld, på den amerikanske skolen på Bekkestua. De arrangerte sin årlige kulturkveld, for foreldrene, vel og merke. Jeg så i hvertfall ingen barn blandt de 300 gjestene. Det var veldig morsomt og eksotisk, nesten som å være i en amerikansk film. Gymsalen var pyntet til det ugjenkjennelige, med stoffer drapert fra tak og vegger, så man følte seg som i et orientalsk telt. Alle hadde på seg flotte bunader fra mange land, det var bord med mat fra forskjellige land, lotteri, alt du ser i filmer fra Hollywood.

Hva angår meg selv oppi alt dette, gjorde jeg et par oppdagelser:
Jeg har nettopp fått nytt hår tilsendt fra Texas, og tok på meg det største og flotteste for anledningen... Og tyngste..... Jeg klarte knapt å holde hodet oppe mot slutten av kvelden. Og det var et skikkelig problem å kjøre bil med det nye håret. Det hang seg fast i sikkerthetsselen, det var vanskelig å vri hodet og se ut sidevinduet, fordi håret ble klemt fast mellom meg og seteryggen. Og det ble trangt mellom nakkestøtten og bakhodet, det flommet over av hår, overalt!
Jeg pleier alltid å be om hjelp til å sjekke at alle hektene er på plass før jeg begynner å danse. Jeg stoler ikke helt på at jeg klarer å hekte helt selv, og jeg vil selvfølgelig gjerne unngå  å lage skandale på dansegulvet... I går hadde jeg hektet drakten på plass, men da arrangøren kom for å hente meg, glemte jeg å be henne sjekke at hektene var ordentlig festet. Jeg hadde ventet så lenge, og drakten satt så greit. I det musikken startet kom jeg på: "Argh, hektene har ikke blitt sjekket! Jeg  glemte å spørre damen!"  Jeg prøvde å kjenne om hektene satt greit, med det resultat at jeg hektet drakten opp.... Ble vel litt svett der, et sekund, og famlet febrilsk i mørket for å hekte igjen i full fart. Jeg klarte 2 av 3 hekter, og tenkte "Ja ja, jeg får bare satse på at det holder." Planen var klar: jeg gjør en storsalgen entre, med hodet høyt hevet, og faller drakten underveis får jeg gjøre en kjapp sorti, også med hodet høyt hevet...... Det gikk heldigvis helt fint!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I danced at the American school in Bekkestua last night. They celebrated their annual international cultural evening, parents only. At least I saw no children among the 300 guests. It was very exotic and interesting, I felt like I was in an American movie. The gym hall was beautifully decorated, with textiles hanging from the ceiling and the walls, giving the impression that you were in an oriental tent. Everybody wore beautiful national costumes from many countries, there were tables with food from different countries, raffle tickets, everything you would expect to see in a Hollywood movie.
As about myself in all this, I made a few discoveries. I have recently had new hair sent over from Texas. And for the occasion, I put the biggest and most impressive piece on. It was also the heaviest......I could barely keep my head up straight at the end of the evening. And it turned out to be a big problem to drive a car, wearing the hair piece. It gtr stuck in the safety belt, it was hard to turn my head and look out of the side window, because my hair got stuck between my back and the back of the seat. There was hair, everywhere!
I always ask for help to check that all the hooks are fastened securely after I change into my costume. I don't quite trust that I can fasten all the hooks myself, and I want to avoid making a scandal on the dance floor.... Yesterday, I put all the hooks myself, but when the lady came to get me, I forgot to ask her to check. I had been waiting for quite some time, and the costume felt OK. As the music started, I realized: "arrrgh, I forgot to ask her to check my hooks!"  I tried to check on my own, ending up unhooking my costume.... I got a little stressed for a moment, and tried to rehook the costume in the dark. I managed 2 out of 3 hooks, and crossed my fingers, hoping it would be good enough.The plan was: Make a great entrance with my head held high, and if the costume would fall during the show. to make a quick exit, with my head held high...... Luckily, everything went fine!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar