Velkommen til bloggen min.

Jeg skriver om stort og smått som skjer i magedansverdenen: kurs, forestillinger, alt som er knyttet til magedans på ett eller annet vis. Her er det litt av hvert for alle mageinteresserte damer! Følg bloggen på e-mail, så får du vite alle ting du trenger å vite om Oslos magedans scene.

Welcome to my blog about belly dance. You will find information about classes, shows, anything that is (remotely) connected to belly dance. Enjoy!

søndag 13. januar 2013

Kursstart på Navlen 14. januar

 Lissa fakir, koreografien vi jobber med på trinn 6 dette semesteret.

I morgen starter vinterens semester ved Hildes magedansskole. For min egen del må jeg innrømme at det har vært veldig deilig å sitte stille på sofaen i flere uker, uten å vifte på en eneste hofte eller bevege en eneste magemuskel. Med unntak av de magemusklene som måtte tas i bruk for å strekke seg fra sofaen etter kakefatet på bordet, da....

Men, så er det alltid deilig å begynne å danse igjen. Å kjenne at musklene jobber, og at kroppen fungerer som den skal. Jeg grugleder meg til morgendagens kurs. Mitt nye kurs, "pust og pes", skal nemlig være fysisk slitsomt og hardt, og jeg har lagt opp et tøft program. Det ser ut til at dette er noe folk er interessert i. Dette er kurset med aller flest påmeldte, og jeg har tenkt at de skal få en skikkelig treningsøkt i løpet av timen. Både kondis og muskelstyrke. Jeg må selvfølgelig jobbe hardest av alle, siden jeg skal stå foran og vise vei, og jeg er litt bekymret for formen etter flere uker med kakspising. Men man blir sterkere når man trener, og i løpet av kurset regner jeg med at formen kommer helt på topp igjen!

Er det nå du skal sette nyttårsforsettene ut i livet og trene litt mer?
Det er fortsatt ledig plass på alle kurs, og det er bare å bli med!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar