Velkommen til bloggen min.

Jeg skriver om stort og smått som skjer i magedansverdenen: kurs, forestillinger, alt som er knyttet til magedans på ett eller annet vis. Her er det litt av hvert for alle mageinteresserte damer! Følg bloggen på e-mail, så får du vite alle ting du trenger å vite om Oslos magedans scene.

Welcome to my blog about belly dance. You will find information about classes, shows, anything that is (remotely) connected to belly dance. Enjoy!

mandag 28. november 2011

Magedanskurs i barnebursdag

Ca 9 år? Drømmen var å bli ballerina, ikke magedanserinne
I helgen hadde jeg et kurs i en barnebursdag, jubilanten fylte 11 år. Jeg var litt usikker på hvordan det skulle gå. Jeg har veldig lite erfaring med å undervise barn, og jeg har, når sant skal sies, veldig lite erfaring med barn i det hele tatt. Jeg så for meg at det ville være vanskelig å holde på oppmerksomheten og konsentrasjonen til barna i en hel time, og var forberedt på  å måtte gi meg etter 30 minutter. Men den gang ei! De var helt med, utkledte som arabiske prinsesser, og de jobbet hardt og konsentrert. Men det som nok var aller mest spennende for småjentene med dette opplegget, var at jeg har min egen hjemmeside. "Har du din EGEN hjemmeside?!? Er du profesjonell, da? Er du på youtube??!!? Og har egen blogg!!" Det var tydelig at det imponerte stort....

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
This weekend I taught a mini course for a birthday party, where the birthday girl turned 11. I was a bit apprehensive about it before getting started. I have near zero experience in teaching children, and I have, if truth be told, alomst no experience with children what so ever. I thought keeping their focus and consentration would be a problem for an entire hour, and was prepared to stop after half an hour. But that was not what happened at all! The girls worked hard, they were very dedicated and focused, all dressed up as litlle Arabic princesses. The most exiting thing for them, though, was the fact that I have my own web site. "Do you have your OWN web site?!?! Are you a professional dancer?!?! Are you on YOU TUBE???!!!! And you have your own blog!!!??!" Those things were clearly very impressive....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar