Velkommen til bloggen min.

Jeg skriver om stort og smått som skjer i magedansverdenen: kurs, forestillinger, alt som er knyttet til magedans på ett eller annet vis. Her er det litt av hvert for alle mageinteresserte damer! Følg bloggen på e-mail, så får du vite alle ting du trenger å vite om Oslos magedans scene.

Welcome to my blog about belly dance. You will find information about classes, shows, anything that is (remotely) connected to belly dance. Enjoy!

onsdag 28. september 2011

"Hvor mye koster det for en time?" *

*Vanlig spørsmål når folk ringer og vil bestille magedans til festen sin.

Foto: Jan Robert Willimsen

Folk lurer på det meste når de ringer for å sjekke pris når de tar ringerunden for å hyre en magedanserinne til selskapet sitt. Da er det viktig å fremstå som profesjonell og "hjelpe" oppdragsgiveren til å komme med et forslag som fungerer i praksis, slik at både danseren og publikum får en best mulig opplevelse.

Mange vil ha magedans i en time, og blir svært forbauset når jeg sier at jeg kan godt danse i en time, men jeg foreslår 15 minutter. 15 minutter holder i bøtter og spann for et norsk publikum.

Dersom de synes prisen min er for høy, blir de også forbauset når jeg svarer klart og tydelig på deres spørsmål: "Nei, jeg kan faktisk ikke anbefale en elev til 500 kr. Men jeg kan anbefale en meget dyktig danserinne, som tar samme pris som jeg gjør."

"Jeg skjønner at du synes det er en flott ide at jeg kommer ved midnatt og danser, men jeg foreslår likevel at jeg danser senest kl 22.00. Da får folk mye større utbytte av dansen. Det er også større sjanse for at de vil huske dagen etter at jeg var der og danset for dem..."

"Ja, jeg er enig i at det er morsomt med en magedanserinne som spretter ut av en eske, men det blir nok en flottere entre dersom jeg kommer susende inn på egne føtter."


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

How much do you charge for one hour?*
*Common questoin when people call to book a belly dancer for their party.
People have a lot of questions when they call to book a dancer. It is very important to appear as professional as possible and "help" the employer to make a good plan for the evening, in order to make it a sucsessfull performance.
Many people want belly dance for an hour, and they get surprised when I say that I cancdance for 60 minutes without a problem, but that i sugest to keep the performance down to 15 minutes. That is more than enough for a Norwegian audience.
If they find my price to high, they get very surprised when I answar loud and clear to their question: "No, I can't recommend you a good student to come and dance for 500 kr, but I can reccomend a very good dancer who charges as mjuch as I do."
"I understand that you think it is a marvellous idea that I come at midnight, but I still recommend that I come no later than at 22.00. People will enjoy the dance much more a little earlier in the evening. And there is a bigger chance that they will even remember that I was dancing, when they wake up the next morning..."
"Yes, I agree that the idea of a belly dancer popping up from a box is really spectacular, but I think it will look even greater if I make a strong entrance on my own two feet."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar