Velkommen til bloggen min.

Jeg skriver om stort og smått som skjer i magedansverdenen: kurs, forestillinger, alt som er knyttet til magedans på ett eller annet vis. Her er det litt av hvert for alle mageinteresserte damer! Følg bloggen på e-mail, så får du vite alle ting du trenger å vite om Oslos magedans scene.

Welcome to my blog about belly dance. You will find information about classes, shows, anything that is (remotely) connected to belly dance. Enjoy!

mandag 27. februar 2012

Vellykket Layali Raqs!

Den gode, gamle snørrgrønne ble ikke luftet på lørdag.
Tusen takk til alle som kom og så på Layali Raqs på lørdag! Det virket som at publikum var fornøyde, og det var en god stemning i salen.

Jeg leker meg gjennom den ennå ikke eksisterende "40-års-krisen" min ved å kjøpe nye, lekre kostymer, og danse uten bukser og netting for første gang på 10 år. Av med klærne, på med løshåret og glittersprayen! Det var skikkelig stas og inspirerende å paradere en rekke lekre drakter i helt nye design og stiler. En skikkelig bli ny-opplevelse, og det kan jeg virkelig anbefale alle å prøve en gang i blandt! (Det behøver ikke være på scenen).

Jeg hadde ligget og grublet en del netter før forestillingen, og følt at jeg ikke hadde full kontroll på koreografiene, for ikke å snakke om den planlagte improvisasjonen. Men, improvisasjonen gikk fint! 6,5 minutter på en scene er lang tid å skulle dille rundt, men det kan faktisk fungere hvis man legger fra seg prestasjonsangsten og stresset hjemme, og skrur på ørene for fullt. Jeg er ikke så glad i å improvisere for jeg føler at jeg gir fra meg litt kontroll over situasjonen, men valgte likevel å legge et improvisasjonsnummer på programmet som en utfordring for meg selv. Jeg er glad for at det ble en god opplevelse!
(Jeg har forøvrig en lang artikkel om koreografi og improvisasjon i Al Raqassa nummer 8, dersom du vil lese litt om fordeler og ulemper ved koreografi i forhold til improvisasjon.)

---------------------------------------------------------------------------------------------
Thank you so much, everyone that came to Layali  Raqs last Saturday! It seemed to me that the audience was pleased, and it was a very good atmosphere in the theatre.

I am dancing my way through my (still not existing) "40-years-old-crisis" by buying new and beautiful costumes, and I am performing without harem pants and body stocking for the first time in 10 years. Less clothes, more wigs and glitterspray! That's the way to go when 40 is approching!

I was having a few sleepless nights before the show, feeling that I didn't have complete control about the choreographies. Not to mention the planned improvisation. The improvisation went just fine! It was fun, after all. To dance around on a stage for 6,5 minutes without a choreography, feels like a long time. However, I discovered that it works very well if the stress and fear of not being good enough is left behind at home, and all ypou bring to the stage is a huge pair of ears... I don't like improvising very much, I feel that I loose a lot of control doingthat. I still put an improvisation in the program to challenge myself a little. And I am happy it turned out to be a good experience!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar